کارگردان هنری بازی Assassin's Creed 3 آقای Alex Hutchinson تصمیم شرکت Ubisoft مبنی بر انتشار سالانه*ی این فرانچایز را فاش کرد.
وی در مصاحبه با CVG در جریان gamescom اعلام داشت که عرضه*ی سالانه*ی یک بازی، چیزی از ارزش های آن کم نمی*کند و موجب کاهش جذابیت آن نخواهد شد.
Hutchinson اذعان داشت: "به نظرتان اگر چیز جدیدی را سالانه عرضه کنید، موجب کاهش جذابیت آن خواهد شد؟ اگر برنامه*ی تلویزیونی Breaking Bad دوبار در هفته پخش می*شد، من هر دوبار آن را تماشا می*کردم؛ اگر Radiohead هر 6 ماه یک*بار، یک آلبوم منتشر می*کرد، من با خوشنودی هر چه تمام تر آن را خریداری می*کردم. اگر مردم خواهان این بازی فوق العاده هستند، پس باید قبول کنند که ما هم مجبوریم به شکلی پول خود را برگردانیم. خیلی کم پیش می*آید که شما با عرضه یک بازی تمام پول خود را برگردانید؛ Assassin’s Creed 3 نیز از این قضیه مستثنی نیست. ما در بعضی موارد به پایه*ها برگشتیم، یکی از موارد تکنولوژی بود؛ از نظر من، سودی که یک ناشر از ریسک خود به دست بیاورد بسیار خوب است. مردم بر این باور هستند که این روش، یکی از راه های تیره و تار سرمایه گرایی است ولی این کار بیشتر شبیه به اصول اشتراکی (کمونیستی) است."
Hutchinson اعلام داشت که Assassin’s Creed یک سه گانه نخواهد بود و به زودی به یک فرانچایز تبدیل می*شود و مانند فرانچایز های بزرگ دیگر، فراز و نشیب های خاص خود را نیز خواهد داشت.
وی ادامه می*دهد: "در برخی از نقد و بررسی های Assassin’s Creed Revelations و در نظرات مردم، مشاهده می*کردیم که آن ها عقیده داشتند این نسخه پایان این فرانچایز خواهد بود و این نسخه، بازی خوبی نبود. من طرفدار سایت Metacritic نیستم ولی این بازی نمره*ی 80 را در سایت مذکور دریافت کرد که آن چنان هم بد نیست! حال ما Assassin’s Creed 3 را یک فرانچایز مانند Mario یا Resident Evil به حساب می*آوریم که فراز و نشیب های خاص خود را نیز دارد. ما برنامه*ای مبنی بر ادامه*ی این سری نداشتیم ولی حال انجام این کار، برنامه*ی ماست. به نظر من اگر می*خواهید یک فرانچایز را جذاب و تازه نگه دارید نیازی نیست که نسخه های آن با فاصله طولانی نسبت به هم منتشر کنید، برای مثال Nintendo و یا شرکت های ژاپنی در هر نسخه از بازی های خود، جان دوباره ای به آن فرانچایز می*بخشند، پس وقتی آن ها این کار را انجام می*دهند، ما هم می*توانیم."
لینک منبع